Zelfgesponnen gehaakte kantshawl

Ik had nog een deel van een Bleu du Maine vacht liggen van vorig jaar. Heerlijke wol om mee te spinnen, lange stapel, lekker zacht en een mooie glans.

Nadat ik de wol gekaard en gekamd had, heb ik het geverfd. En daarna gesponnen. Ik heb de singles niet meer getwijnd, zodat de kleuren niet gemengd worden en het een mooie dunne shawl wordt. Daarna begon het haken en in de rand heb ik nog rocailles verwerkt.

Ooit ben ik begonnen met de Southbay shawl, maar inmiddels al allerlei aanpassingen gedaan: groter gemaakt, minder stokjes zodat de shawl nog luchtiger wordt, randje langs de kant met kraaltjes.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Zelfgesponnen gehaakte kantshawl

  1. Margje zegt:

    Weer prachtig gemaakt Wolnuts. Wat staat er nu op het programma?

  2. mija zegt:

    oh die is echt mooi en heel fijn !!!

Geef een reactie

