verven met ……….

OEPS! Ik dacht dat ik geverfd had met boerenwormkruid, maar het blijkt toch iets anders te zijn. Dank aan oplettende Wolbeest en Wolndraad!

Een tijdje terug heb ik het Groot plantaardig verfboek van Iet van de Vrande gekocht. Tot aan vandaag had ik er wel eens in gekeken, maar verder niets mee gedaan. Daar moest verandering in komen. Afgelopen weekend zag ik in de buurt “een mooi geel bloemetje” staan. Vandaag een vrije dag, dus op pad met een tas en een schaar. Er stond niet zo veel, ik kwam met 300 gram bloemetjes thuis.

De bloemetjes heb ik in een waszakje gedaan zodat ze niet allemaal tussen de wol gaan zitten.

Ik heb dit een half uur laten koken. Daarna laten afkoelen tot 40 graden en de wol (60 gram) erbij gedaan. Dit heb ik opnieuw tot aan de kook laten brengen en een uurtje laten pruttelen.

Ik ben ook erg blij met mijn digitale thermometer van Ikea (Fantast).

En dit is het uiteindelijke resultaat:

De batt is nu nog nat, hoe zal’ie opdrogen?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op verven met ……….

  1. Het Wolbeest zegt:

    LOL! Ik wil morgen op zoek gaan naar boerenwormkruid, want het geeft een prachtige felgele kleur! Hopelijk vind ik wat 🙂 Grtjs., Alexandra.

Plaats een reactie